joi, 17 septembrie 2009

Corespondenta pe teme gnostice...

Buna ziua, domnule Bungardean!

Multumesc pentru interesul pe care il aratati scriselor mele...

Legat de notatiile dvs de azi, există o mică problemă - şi m-aş bucura să n-o trataţi cum o fac mulţi oameni cu credinţă în Dumnezeu...
Eu nu cred în El...

Iar pasaje precum cel reprodus de dvs....


Isus a spus : "Cine vrea sa vina dupa Mine, sa moara in el insusi, sa-si ia Crucea si sa Ma urmeze."

Oare ce poate fi mai important decat "Cine vrea sa vina dupa Mine" ?????

sa moara in el insusi===sa-si omoare egoul

sa-si ia Crucea ===sa-si ia Corpurile Superioare

sa Ma urmeze===sa faca Sacrificiu(sa faca fapte bune,sa dea mancare saracilor, etc)



... nu au şanse să mă convingă în vreun fel. E ceva în mine care nu se potriveşte cu aşa rînduri, fie ele numite de multă lume drept Sfinte.

Puteţi spune că s-a cuibărit Diavolul în mine, şi că din acest motiv nu rezonez deloc-deloc, dar asta e...


În ce priveşte...:


DIZOLVAREA EGOULUI.(adica defectele (7) manie, desfrau, invidie, orgoliu, lacomie, lene, gurmandism care sunt doar capeteniile de legiune in spatele lor stand mii sau zeci de mii de defecte)...


... dacă am înţeles bine,. pot spune că Egoul meu este în bună parte dizolvat şi fără să fi insistat în acele direcţii.

Poate şi din acest motiv eu nu iau drept dramă acele lucruri, mai exact nu le consider defecte. Sînt însuşiri ale mele şi le tratez cu respectul cuvenit unor părţi din mine - fără a mă lăsa neapărat condus de ele.

Ba de multe ori am observat că atunci cînd cineva punctează un aşa-zis defect, pune la cale şi o acţiune de ceea ce se numeşte manipulare a respectivului...


Asta e părerea subsemnatului cel puţin şi snt sigur că nu veţi vedea în ea un capăt de lume...


Mai citaţi acolo:
"sa Ma urmeze===sa faca Sacrificiu(sa faca fapte bune,sa dea mancare saracilor, etc)"
Eu nu ţin să fac fapte bune, ori nu fac din asta o maximă prioritate. dacă sufletul meu vrea la un moment dat, ajut pe cineva. Dar de multe ori îmi pun problema că sănătos era dacă respectivul se ajuta / se ajută şi el însuşi...
Mă străduiesc să nu fac rău, iar cred că asta e suficient. Este o aurea mediocritas, o fericită cale de mijloc.. Măcar dacă lumea - inclusiv aceea care se declară religioasă - ar vedea lucrurile la fel.


Păi, cu speranţa că rîndurile mele nu v-au indispus,

al dumneavoastră,

Mircea Ordean

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu