miercuri, 9 decembrie 2009

Generalul Nicolae Militaru

Toată lumea, zilele astea, îl face spion sovietic pe întîiul ministru al apărării postdecembrist, Nicolae Militaru.


Militaru ăsta nu o fi fost vreun sfînt, dar toţi dovedesc un stil tare chitit pe el - treabă despre care eu am citit prin cărţi că nu e o cale de aflare a adevărului... Asta ca principiu.
Apoi, toată lumea o ţine gaia maţu că a fost spion sovietic. Pot ghici că acest infamant amănunt a fost stabilit de băieţii lui Ceaşcă, iar multă lume a luat de bună vorba. Căci instituţia ţapului ispăşitor, al tipului în care să dăm toţi şi cu mare curaj este şi va fi cît lumea.

O fi fost şpion bolşevic, dar produceţi, mînca-v-aş, şi ceva probe. Daţi un facsimil, daţi măcar gogoşile unor securişti - în spatele cărora mai degrabă citesc oftica de a nu-l fi prins pe onorabilul, cum a fost şi cazul lui Pacepa...


PS
Grigore Cartianu este vîrf de lance al relatărilor recente despre Revoluţie.
Mie omul mi-e simpatic, dar este penibil, prin neputinţa lui de a lega două vorbe fără să lezeze timpanul fie şi nu chiar fin. Zău că n-am idee cum a ajuns redactor-şef la "Adevărul". pesemne am eu o problemă, dar tot nu pricep de ce e în stare un om cu asemenea tip de exprimare. Pariez că mintea nu-i e de filozof grec (măcar de l-ar fi imitat pe Demostene, cel tînăr...).
Pe lîngă astea, Grigore dă drept mari şi recente descoperiri ceea ce Alex Stoenescu a publicat de vreo patru ani, dacă nu mai bine. Ba le şi spune avînd pe istoric în acelaşi studio tv!

O fire asemănătoare probează şi Radu Moraru. Şi el mi-i simpatic, dar şi el ridicol de prompt în datul cu părerea ori întreruperea unor invtaţi vizibil mai destupaţi - în subiect şi nu numi - decît domnia sa.
Repet, altminteri îmi pare un băiat de gaşcă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu