joi, 17 iunie 2010

Piaţa Universităţii 1990, infiltrată

Citesc în Evenimentul Zilei despre infiltrarea serviciilor de informaţii între manifestanţii din Piaţa Universităţii, în 1990.
Spune Nelu Floarea, între altele:
""Eu aveam oamenii mei în Piaţă, pe Doina Rebeca Cercel, pe Cătălin Constantin, zis Ceferistu’, pe Ion Sfetculescu, luptaseră cu mine la Revoluţie şi erau de încredere. Îi luăm la o bere, la un bar pe lângă Biserica Enei şi-mi spuneau tot: care face greva foamei, cine le dă bani de mâncare, cine instigă. Probabil că ei furnizau date şi pentru UM 0215"."

Nu aş lua drept literă de evanghelie ce spune despre Rebeca, deşi - nu ştiu de ce sau poate ştiu... - nu mi-ar pica bine să aflu că aceasta m-a invitat o dată la ea acasă (nu în sensul erotic!, nu era un monument de atractivitate...) doar ca să vadă ce doresc de la viaţă...
Cert este că la vremea aceea bănuiam coada autorităţilor (cine naiba să ştie de unitatea cutare sau cutare!) mai degrabă la distanţă. Ştiu că odată întreaga Piaţă a huiduit ceea ce li se părea a fi un binoclu aţintit spre noi, dintr-o cameră a Intercontinentalului.
Mai apoi s-a bănuit că UMBLAU printre noi, aşa ca în trecere....
Of, bietele dureri şi deziluzii ale maturizării! Deci erau şi dintre noi... Păi, cînd o vrea Istoria (căci morile alea de sus de tot macină în ritmul lor, nu al nostru...), aş fi curios să aflu care şi cum. Într-un fel şi ca să mă amuz de naivitatea cea delicioasă a primilor paşi...

O lovitură cruntă mai capătă acum orgoliul meu la ideea, brusc ţîşnită, că fraţii informativi români nu se temeau de alde noi cei cu gura mare şi entuziasm pe măsură, cît de vreo coadă externă... Şi cred că tremurau un pic, bravii noştri spioni. Nu de alta, dar îmi aduc aminte de relatarea unui organ de la Timişoara, cînd a reperat între manifestanţii din zona lui Tokes nişte tipi foarte pricepuţi la contrafilaj... Şi nu de-ai lui Postelnicu! E, cu aceia nu mai era de aceiaşi joacă...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu