miercuri, 30 iunie 2010

Sorin Tulea - alpinist, aviator şi... legionar?

(Lui Marian Anghel, membru şi el în Grupul de Istorie Alpină)

Dragă Mariane,

http://miscarea.net/catalin-ropala-periprava.htm
Cătălin Ropală:
"Am studiat toate posibilitătile, eliminând încetul cu încetul toate actiunile care mi se păreau riscante, când, absolut din întâmplare, stând de vorbă cu Sorin Tulea, unul dintre alpiniştii cunoscuti ai Clubului Alpin Român din care făceam şi eu parte, care-si făcea studiile in Germania, nu ştiu ce m-a determinat să-i vorbesc de Gică Ciorogaru. Poate proeminenta nasului era cauza principală. Expunându-i planul meu, Sorin a fost imediat de acord, încredintându-mi paşaportul lui de student, bineînteles trebuind să ma ocup ca expresia faciala a viitorului transfug sa semene cu fotografia din paşaport. Am purces imediat la transformarea coafurii lui Ciorogaru, dându-i o alură sportivă care, cu putină îngăduintă, aducea cu fotografia din paşaport."
Ăsta e genul de scrise pe care nu le-aş pune nici pe listă, dar e de discutat între noi, în general cei care la un moment dat au o afinitate sporită pentru un subiect oarecare.
Din ce scrie acest Ropală, înţeleg că posibilitatea ca Tulea să fi fost legionar este destul de mare...

În context, cîndva am privit cu ceva rezervă supărarea lui Baticu pe Tulea, pe care îl acuza că a auzit el că l-a turnat pe la anchete...
(Nu am căderea să discut despre a ceda la anchete Securitate...)
Acum realizez însă brusc că nu muntele era chestie de anchetat la Secu, ci altceva, iar apartenenţa la Legiune era o problemă investigată...

În fine.

Eventual voi pune chestia asta pe blogul meu, pentru a nu se pierde...

Mircea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu