joi, 16 septembrie 2010

Tot despre vise...

Continuînd o idee de ieri....
Nu am priceput mare lucru de acolo, din acel vis cu filme nedevelopate şi în pericol de a le atinge lumina... Simt un mesaj important, dar nu prea îmi dau seama ce.
În context, am avut vreo două vise - cîndva -, le-aş putea spune de răspîntie.

Pardon, a fost chiar un complex, mai multe vise pe aceeaşi idee, în mare, într-o perioadă de vreo doi ani.
Era vorba că ajung la vîrful Omul, cam după-amiază tîrzior.

Au existat şi variaţii. De genul ajutam un copil tăcut să treacă (la un moment dat) peste un mic prag de zăpadă, spre acel vîrf de munte... Pot să-mi exersez imaginaţia, dar nu ştiu la ce îmi ţine de cald, cine e acel copil (extrase goale din psihanaliză, despre copil interior şamd, nu mă ajută totuşi..).

E, la unul din primele vise de acest gen, cu ajungere la vîrf Omul, am dat peste un fel de mînăstire /.../ unde era înlănţuit un anumit personaj. Nu aş spune că era ăl mai paşnic din lume. Şi destul de neîngrijit...
Ulterior acel om s-a eliberat în mine, a ieşit din mine, i-am dat voie (cît de cît) să mă stăpînească, măcar din cînd în cînd. Măcar în idee.
A fi iertat că nu dau detalii...

La Omul mi-a existat cam întotdeauna, în acele vise, o îngrijorare: că nu a avea timp să ajung în vale. Valea fiind Buşteni iar drumul spre acolo pe... valea Cerbului.
Nu era o îngrijorare acută, dar era. Altminterei domnea acolo un soare blînd şi călduţ...
Ulterior am văzut ce şi cum. Am trecut şi trec printr-o furtună la care nu mai e sigură atingerea unei senectuţi medii (ce să mai vb. de mai apoi...). Iar asta din motive psihice, nu de vreo maladie pur trupească.

Nu am priceput nici atunci nici acum faptul că la Omul descopeream un mare număr de case. Destul de vechi, din categoria acelora de acum 100 de ani, fără etaj. Una din ele, la stradă, cu un oblon metalic şi tras O avea legătură cu magazinul la care lucră tata o vreme? - dar mai departe nu miros...

PS Bineînţeles am tratat ideea de vis apropiat de psihanaliză, şi mai puţin de alte genuri de investigaţie a lor..

video

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu