joi, 27 ianuarie 2011

Alb vs negru, în ale muntelui

Adi Glăvan:

"Ce mi se pare interesant e ca, colegul nostru Mircea se ia de toti....la rind....ex. e membru sau vizitoator permanent la Floarea de Clot, club creat de E.Cristea...pe care il "critica" tot timpul....
De asemenea, pe N.Baticu..il critica, dar se declara admirator...."


E chestie simplă.
Nu judeci omul, ci gesturi ale lui.
Nu spui "Cutare e idiot", ci cutare gest al lui e aiurea/nepotrivit etc.
Poate ştiai asta, poate nu.


Bineînţeles că există oameni nedeprinşi cu aşa ceva. Nu pot scrie DECÎT de rău ori DECÎT de bine. Li se pare că, dacă o fac, îşi pierd probabil convingerea în ce fac, başca imaginea - în faţa unor tipi gîndins la fel îndeobşte: noapte/zi.
Părerea mea.


Mai am o rugăminte:
Cînd scrii că mă iau de toţi, Adi, ia textul cu pricina şi uită-te cum e alcătuit. Eventual alătură-l iritării tale precum cea de azi.
Nu spun că nu mai scap caii, la vreun comentariu. Dar îndeobşte textele mele au un cap şi o coadă. M-aş privi eu prost dacă DOAR aş vitupera spre cineva. Iar vituperarea aia nu e vorbă în vînt ci se batează pe ceva, căci abia aşteaptă unii să se lege de una sau alta (regula polemicii, cum spunea Vlad Petruşca)

Da, aproape că am făcut asta (dar documentat, nu cu poveşti ca admiratorii acelora), să tratez pe cineva numai în negru, în capitolele dedicate cîndva la trei corifei alpini: Haret, Dunăreanu. Cristea. Dar la vremea aceea, era un gest necesar, o respiraţie obligatorie dacă nu voiai să fii înecat de gogoşile epocii.
Oricum, acele materiale au adus infinit mai multă informaţie reală despre aceia decît textele elogioase. N-ai decît să le revezi pe acestea din urmă. Îţi recomanda postfaţa la "Piatra Craiului" de Emilian Cristea, 1984.
Între altele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu