marți, 29 martie 2011

[PSIHOLOGIE] Cît îi spunem? Copilului.

Cum îi spunem copilului nostru ce îl aşteaptă în viaţă?



De pildă, o situaţie precum aceasta.
O universitate particulară la care se nimereşte să fie student vorbeşte de Un moment solar din existenţa ei, mai exact de acordarea (iar apoi acceptarea) de către papa Ioan Paul II a titlului de Doctor Honoris Causa, al instituţiei de învăţămînt în chestiune.

Cuvenitul Laudatio în ceremonia respectivă a fost susţinut de animatorul principal al acelei universităţi, om care pînă în 1990 - vreme de decenii - a susţinut din plin... un sistem politic ateu.





https://picasaweb.google.com/mmordean/Desktop#5589519641781448466



Cum îi explici urmaşului, fără să te ia nici pe tine, nici pe el sfîrşeala şi necheful de viaţă pe un aşa tărîm, că asemenea piruete sînt posibile?
Că un om îţi poate debita acum ceva, iar peste n timp, cu acelaşi zîmbet ori convingere, total opusul?


Grea problemă.
Aduceţi ligheanul cu apă rece, aduceţi prosopul ud de înfăşurat capul!


Cum, sînt eu imatur, de-mi consum prea mulţi nervi, neuroni cu problema asta?
Că aşa ceva se practică? Ba e plină lumea, istoria chiar (îndeosebi la porţi de Orient)?

Aha.


Şi că sistemul nervos al celor puternici decriptează iute situaţia, apoi intră chiar în joc, minţind şi ei cu aceeaşi dezinvoltură?


E tare frumos e să fii om matur!
Să spui azi una, mîine alta, iar peste ani milioane de români să te plîngă, pe alei la Belu ori în faţa televizorului!


Păi, vreau să mă fac şi eu om matur!
Fiule (hai că aduce cu Morrison, în "The End..."), hai să intrăm în această horă minunată.


La încheiere.
În acea... solară înlănţuire de "Eu te mint, tu mă crezi, apoi inversăm rolurile - şi finalmente cimentăm o solidă amiciţie!", e loc şi de mai bine...
Să conştientizezi, adică, şi faptul că lumea ridică statui tocmai celor care nu au firea Ei. Priviţi la români. Din ultimele două decenii, îndepărtînd zgura, rămîn (asta nu înseamnă că eu susţin frenetic alegerea!) personalităţi atipice precum Corneliu Coposu ori Mihai I, eventual Doina Cornea.
Boborul are nevoie de mituri total opuse - întru caracteristici - sieşi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu