joi, 3 martie 2011

A-ti simti corpul si ale lui

O tînără domnişoară din familie s-a îmbolnăvit.
La această veste, m-am oferit (în sinea mea, iniţial) să o ajut cu una sau alta. De pildă, cu nişte fructe.

Nu ştiu cum mi-a trecut însă apoi, prin minte, o idee...
De acord că nu o dată servim pe alţii pentru a ne simţi mai bine în ochii semenilor, cît şi ai noştri.
Dincolo de aceasta însă, pare să mai existe o problemă, un dedesubt.
Care ţine de o noţiune (psihologică) cu care tot împui urechile celor rătăciţi pe acest blog: proiecţia.


Ne e mai simplu - aparent paradoxal - să ne gîndim la boala altuia, decît să ne cufundăm în a ne simţi propriul corp. Cu şi fără boli (reale sau închipuite).
În aşa situaţie de autopercepţie corporală, există un disconfort general. E posibil să nu putem sta mult acolo, cu noi, chit că o mulţime de discipline yoga şi nu numai recomandă aşa ceva.


De aici, am ajuns să mă întreb dacă activitatea vreunei Maica Tereza, în sprijinul bolnavilor, nu cumva era un mod de a nu se asculta pe sine. De a se evita pe sine.
Şi problemele din interior.


II

Nu ştiu ce am zgîndărit - acum o zi-două - şi scos la un moment dat din interior, la lumina conştiinţei (sper că nu sună prea pompos!).
Sentimentul a fost tare neplăcut, din categoria "Ce naiba o să mă fac cu asta, nu prea e de trăit cu ea afară!?"

Ceva asemănător - dar probabil infinit mai complicat - îi este unei societăţi, unei organizări umane, la nivel de ţară, să ia în calcul (deja este echivalentul unei dinamitări) ideea de mai sus, cu ce şade realmente în spatele unor atitudini umane.
În spatele altruismului.


I-ar fi insuportabil, acelei societăţi, să scoată la aer această idee.


Idde care, altminteri, trece proiectorul interesului de la ceilalţi la noi înşine.


PS
Observ (poate e semn bun!) că stau mai prost cu vocabularul decît aş bănui. O simţeam de cîteva zile, iar un test la cursul de Comunicare orală, azi, mi-a confirmat-o. Îmi veneau greu sinonime, la cuvinte aparent deschise la aşa procedeu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu