joi, 28 iulie 2011

[MUNTE] În completarea ideii de Istorie erotică a clubului alpin cutare...

Recunosc: iniţial îmi trecuseră prin minte aspecte mai tabloide, mai fruste din zona dominată de parşivul Cupidon.

Pe urmă, odată viitura trecută, au venit şi alte abordări:

I

"M-am apucat să scriu pe un site oarecare că e de încercat o abordare erotică (sic) a istoriei unui anume club alpin român. M-am luat pe urmă la şuturi, ca orice ins cu Superego al dracului. Acum realizez că omenirea în sine are probleme în a-şi aminti beţiile fără alcool de la 20-30 de ani... Probabil că, ştiindu-se inerentele derapaje venusiene, venerabilii nu ar mai putea mima seriozitate..."

II

@dan marza "Tu, Mircea, cu abordarea erotica, eu cu gheara leului, fiecare pasere pe limba ei..."

Dane, hai sa privim si altfel lucrurile...
Povestea asta, într-o lume unde ale Erosului constituie o treaba tare de pus la zid, este pur si simplu o extrapolare a unui subiect...
Pe munte, am moştenit de la fraţii Ţiţeica ideea cercetării de noi zone, sub deviza "Pe aici ce-o mai fi?". Aşa au descifrat Radu şi Şerban drumuri astăzi clasice, însă de spăriet pe atunci...
Aici, la treaba cu erosul, e pur şi simplu acelaşi lucru, dar în viaţa unei comunităţi. Eventual a unei epoci.

E nostim că eu nu am zis cine ştie de ce mitocănii ale domeniului, ci doar eros. Chestie care l-aanimat, la bani mărunţi, şi pe un Eminescu. Ori pe mai contemporanul Cărtărescu şi a lui "De ce iubim femeile".
Dar lumea interpretează deseori în funcţie de ascunsele proprii.
Cum se întîmplă şi cu feud: bietul om care o operă teribil de amplă şi de la locul ei (totuşi), dar omul de rînd ştie că acel tip îndeamnă să faci amor oriunde şi cu oricine. Proiecţiile fiecăruia...

Poate ar trebui şi o etapă intermediară... Să scriem despre domnişoarele şi doamnele pe care s-a întîmplat să le cunoaştem, pe munte... Ce-o mai face ghemul de Ana Fotescu, pasionată de abrupt acum 2-3 decenii, pînă ce-o hibă a oprit-o din astă pasiune? E un personaj secundar, dar cel puţin pentru mine avea haz, avea "miez".
La oa dică, pe lumea asta nucontează cît de mare eşti, cît cît şi cum se scrie despre tine...

Un comentariu:

  1. Pana a ajunge la o posibila istorie erotica (inca nescrisa?) a clubului alpin "cutare"... eu cautam o istorie scrisa a Clubului Alpin Roman, asa ca am purces la niste cercetari. Fireste, ma gandeam, trebuie sa existe un site al acestei "grupari alpine", cum se numea initial (pe la 1934?). Surprize! In primul rand am gasit doua site-uri cu acelasi nume, "clubulalpinroman", dar sub domenii diferite (.net si .ro). Nu m-am dumirit care este site-ul oficial (oricum, ele se aseamana in continut). Una peste alta, la istoric am gasit o singura pagina, una singura!!! Trec peste lipsa de viata din restul continutului, insa la rubrica asta ma gandeam ca voi gasi povestea intreaga si arhive de imagini din perioada interbelica, care ma intereseaza in mod deosebit.
    In sfarsit, imagini am gasit (in alta parte, stiti dumneavoastra unde). Multumesc, domnule Ordean!

    RăspundețiȘtergere