marți, 9 august 2011

[SOCIAL] S-a prăpădit milionarul (în euro) George Naghi, cel cu fabrica Aldis

Accident şalupă în Deltă


O paţă el Caragiale, cînd se bucură, întro ţară vestică, de păcăleala pe care o trage un escroc birocraticelor autorităţi locale. (schiţa "Identitate", la http://ro.wikisource.org/wiki/Identitate...  )

 "Nu! — să mărturisească toţi amicii mei anarhişti, fie liberali, fie conservatori — nu! nu sunt pentru răsturnarea societăţii actuale, mai ales prin mijloace violente... Dar, drept să spun, reintrând, după atâta necaz, cu aşa succes, în patrie... am gândit... nu mai ţiu minte ce... prostii, desigur."


Sentiment asemănător am avut şi eu la vestea cu accident Naghi.

Meditam că omul ăla - conform inevitabilei reguli a joculuim a reuşitei acestui joc mai exact - îşi va fi plătit oamenii la minim, iar paralel va fi pus presiune (vorba lui Copos) din plin pe ei.
A tras cît a putut mai mult de la ei, de la acei angajaţi, pentru a-şi achiziţiona şalupă şi altele.
Bineînţeles se poate spune că el a muncit (mult) mai mult decît aceia, a riscat infinit mai mult.

De acord, dar - cu riscul de a nu fi studiat mult această situaţie particulară - nu s-a zbătut prea mult ca angajaţii săi să o ducă mai bine, din profitul pe care se întîmpla să-l scoată firmele sale de producţie.
E normal, e în regulă. Probabil că doar în filme un întreprinzător catadicseşte că se zbată dacă nu are în cap să-şi plătească oamenii cît mai puţin posibil (cît să nu plece, vorba unui amic). Aşa e fişa postului. dacă nu ai dori tu cît mai mult, pentru tine, nu ar mai avea rost tămbălăul.

E ok.
Dar (şi aici am vrut să ajung) să nu mi se ceară să spun Dumnezeu să-l ierte!.
Nu o fi ieşit din canoanele lui, nu văd de ce aş ieşi eu, să spun vorba magică legată de un om dus de curînd, doar pentru că mi-e frică mie grozav de Marea trecere...


PS
Cred că aici este efect nu doar al situaţiei mele profesionale precare din ultima vreme, dar şi al recentei lecturi din Liviu Pleşca:
Capitolul 8, Tehnici de manipulare, subcapitol  Nivele de manipulare sistemică

http://www.scribd.com/doc/8955022/Plesca-Liviu-Psihologie-Aplicata-pentru-nivelul-mediu-si-avansat

PS
Un site cu schiţe Caragiale:
http://www.tititudorancea.com/z/ion_luca_caragiale.htm
Foare savurosul, între alte savuroase din plin, Boris Sarafoff...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu