luni, 19 decembrie 2011

[POLITICE] Locuri sensibile


Scrie la gazetă, ce-i drept pe un stil vehiculat cam peste tot:
"Răsturnarea lui Ceauşescu trebuia să se facă într-o baie de sânge pentru a escamota complotul de sorginte sovietică ..."

Una la mînă, în decembrie 1989 eram atît de sastisiţi şi de înfricoşaţi totodată de regimul Ceausescu încît doream chiar venirea ruşilor. Nu degeaba s-a strigat "Gorbaciov" (eu am auzit-o şi scandat-o în faţa Ministerului Agriculturii, în dimineaţa lui 22 decembrie, bănuiesc a nu fi fost singurul loc).
Bineinţeles că, sacii odată ajunşi în căruţă, nu dă bine azi sub Carpaţi acest amănunt...

În acelaşi timp, nu c-aş aplauda ce s-a întîmplat, dar hai să facem şi un exerciţiu de memorie realist ce ar fi fost fără acel scenariu cu terorişti. Repet, realist.

7 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ar fi fost un cimitir al eroilor mai putin pe langa Bellu. Si niste revolutionari de carton n-ar fi putut profita de pe urma "revolutiei".
    In rest cred ca ar fi fost exact la fel.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am impresia ca n-ai inteles nici ce am scris eu nici intrebarea la care raspundeam.
    1. Am zis ca ar fi fost aceeasi evolutie a tarii si daca nu ar fi murit atata amar de oameni atunci.
    Iar revolutionarii de carton sunt CU TOTUL ALTCEVA decat oamenii care au murit in decembrie 1989. Sau decat cei care poarta urmele ranilor ADEVARATE de atunci.
    Te rog sa citesti ceva mai atent ce am scris.
    2. Intrebarea gazdei: "ce ar fi fost fără acel SCENARIU cu terorişti"
    Sau n-am inteles eu bine, Mircea?

    RăspundețiȘtergere
  5. Este jenant sa nu-ti dea nimeni dreptate,aveti dreptate in sinea dumneavoastra! Uimiti-ma cu un raspuns la intrebarea, Ce ar fi fost fara acel scenariu cu teroristi?

    RăspundețiȘtergere
  6. ". Intrebarea gazdei: "ce ar fi fost fără acel SCENARIU cu terorişti"
    Sau n-am inteles eu bine, Mircea?"
    Există o modă - perfect omenească - a indignării, respectiv a senzaţiei că ştim adevărul.
    Da, întrebarea mea / invitaţia mea poate la utilă imaginaţie era ce se întîmpla fără scenariul tero.
    Personal, simt că acel scenariu nu atît l-a legitimat pe Iliescu (masele ar fi fost cucerite oricum cucerite de un lider-mai-bun şi posesor al televiziunii unice), dar a disciplinat cît de cît un popor. Fără să simpatizez cu fenomenul tero, dar am sentimentul că beţia libertăţii dobîndite - prin efort propriu pasămite - ar fi dus la debandadă şi anarhie mai mari decît am bănui.
    Zic şi eu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sper ca link-ul atașat aici,raspunde 95% din intrebarea dumneavoastra.http://www.frontpress.ro/?p=25073

    RăspundețiȘtergere