joi, 26 ianuarie 2012

[1990] 22aprilie, partea II

Grosul l-am notat în postul anterior, dar am socotit că - pentru uşurinţa citirii şi o pauză minţii - nu strică să separ materialul în două calupuri.



 Destul de curînd, GID-iştii au confecţionat pentru membrii nişte ecusoane.


 Aici e un coleg de la Sticlărie, Cornel Mirică, şi soţia lui, Doina.







 Octav Rădulescu adresîndu-se prin portavoce mulţimii. Tipul, avocat, făcea parte din "Alianţa Poporului". În Piaţă, alături de ea, au activat GID, Liga Studenţilor (nu iniţial!) şi "21 decembrie".
A mai spălată şi de impact mediatic era Liga - datorită oamenilor, dar şi sediului plasat la fix...
Cele patru asociaţii se întruneau pentru a lua decizii, ele semnînd apoi împreună comunicatele spre presă.
Existau şi încontrări, dar ştiu că GID se înţelegea bine cu Liga, la o adică mulţi membri ai primului fiind studenţi.





 Oana, prin Piaţă...








 Oana şi fiul meu Dan, pe acelaşi film...





Nu se vede bine acum, dar vă promiţ o imagine rescanată. E Costel Fazolarie, coleg la Sticlărie, şofer, care fu la 21 decembrie 1989 în stradă. Am şi acum o dare de seamă a evenimentele, din unghiul lui de vedere - li se cerea de la asociaţia din Batiştei de care am vorbit...
Băiat de treabă. Erau doi şoferi pe cisterna de oxigen lichid de la fabrică, dar după revoluţie s-a renunţat la unul din ei. Parcă a mers şi pe afară, după 90, să muncească.
Neştiutor, m-a şocat ce am citit în ţidula lui (e posibil să o mai am...), la vremea aceea, cu confruntările din preajma Bisericii Enei. Acelea din 21 decembrie, nu din 13 iunie...


 Tipul care vorbeşte era Bogdan Gradin, cam aşa ceva. Ceva cu greva foamei, parcă.


O mînă într-o anumită poziţie, confecţionată din expandat. Animatorul ei o plimba prin Piaţă, te trezeai vizual cu ea circulînd printre oamenii atenţi seara la Balcon.


 Un zavergiu obosit s-a culcat pe iarbă...


 Momentul agitatului cheilor, pe ideea "Ţi-a sunat ceasul..." Nu le-a sunat, alor lui Iliescu, ba ne-am ales şi cu 13-15 iunie.
Asta e.
Dan Mîrza era dezolat că nu citeşte multă lume aste posturi. Nu văd o dramă, ci o situaţie de adaptat, eventual de îmbunătăţit lucrurile pe undeva, dacă tot ţin să caşte lumea la producţiile mele.
La o adică să accepţi realitatea are un şarm aparte - probat!




 Bobor, nu glumă...


 Pe degetul din exandat a apărut o poză, Iliescu plus Ceauşescu. S-a bănuit o mare lovitură de imagine, seria de imagini şi fapte legate de vizita lui C. la Iaşi, în 1983, cînd acolo era prim-sercetar Iliescu...
Susţinătorii lui Iliescu au rămas reci la aşa idee...
Că veni vorba, multă vreme am crezut că majoritatea ţării îl urma pe I.I. întrucît era neinformată. Nu de acolo însă i se trăgea...

 O duduie ce mi s-a părut interesantă de pozat.
Ca un făcut, am revăzut-o în ultimele luni ale lui 2011, pe cînd eram paznic la Opera Center. 
Neschimbată.
Ceea ce nu e bine, trebuie să posezi - cred io - un infantilism gros pentru a reuşi performanţa...
Am abordat-o la un moment dat şi m-am convins că sînt pe aproape cu observaţia de mai sus... Infantilism venind din teamă, dacă i-am observat bine scurta dar elocventa crispare...
Ziceţi că mă va da în judecată pentru astă părere?




 Pomeneam acum 1-2 zile despre tipul în dezavordcu noi, care trecea ţanţoş pe sub zidurile Universităţii. Cu tanti de mai sus fu mai dur. Adică ea s-a dovedit spurcată la gură în aprecieri, noi i-am răspuns pe aproape, ca ton.
Poţi bănui prin ce lume se învîrtise anterior.

 Un interviu presei occi, (am întîlnit prima dată termenul, prescurtarea în "Academia Caţavencu", prin 1992...) de la un lider GID. Acum sesizez, mare noutate, că reporterul folosea ceea ce noi am învăţat prin şcoli de jurnalism mai tîrziu... A-l încuraja amabil pe vorbitor să-ţi devoaleze cît mai multe... Nu ţinea, a la Stelian Tănase de mai tîrziu or alţii, să iasă el în relief, în dauna intervievatului...

 Doctorul Nicolescu, cu ecuson GID de gît, şi preotul care mai fu pe la noi, pe la corturi, în acele ziduri.


 
Nu mai ştiu ce scrisese dulcica asta pe ecusonul pălăriuţei, parcă "golăncuţă" sau aşa ceva.
Cum o arăta azi?

Vezi și:
1
2

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu