marți, 14 august 2012

[PSIHANALIZĂ] Dat cu părerea, 14 august 2012


I

Am visat că intram  în casa mătuşii mele din Braşov (nu contează că ea s-a prăpădit în 1984...), care - ruda cu pricina - îmi transmitea nu ştiu cum oftică pe mine, supărare.
Eram cu mama (şi ea dusă), faţă de care sentimentele erau mai calme.
Diferite fleacuri pe acolo - dar, conform manual, tot atîtea semnale.

vladut.net

Nu am mirosit însă nimic.
Sentimentul de ameninţare era clar, neplăcut, însă atît.

Cam după o zi dau să povestesc despre vis Tatianei.
Şi-i trag un act ratat  e zile mari. În loc de vis nasol, a ieşit pe gură vis frumos.
Măcar cu atîta m-am ales, util.
Dacă nu am putut decoda eu, mi-a transmis El, nenea din adînc.
Şeful.

De fapt, ceva tot mirosisem iniţial.
Nu era vorba în vis de mătuşa braşoveancă, Ana la nume, ci de Tatiana.
Sînt foarte asemănătoare la fire!


II

Dl Virgil Rîcu, un psihoterapeut pe care îl stimez, vorbeşte de bine pe Facebook ("clar si la obiect, despre psihoterapie, libertate, regasire") un material de pe net. Autor, dl Valentin Miu.
Am mers la acel link.
Mi-am permis nişte observaţii - bune, rele, nu ştiu...:

Există o mică problemă.
Asemenea material nefiind scris din inimă, va convinge doar specialiştii.
În acelaşi timp, cred că arta de a expune mai uman materialele inevitabil mai seci la origine ţine de inteligenţă.
Iar aşa ceva nu strică, în mersul nostru prin viaţă...

Mi-e greu să alătur acelui material, onest în sine, ideea de 'llibertate, regăsire'...
Preferai o 'perie'? Da, aşa ceva dă bine la Eu. Cel fals, spun răuvoitorii...



III

Domnul Adrian Porumboiu, patron al echipei de fotbal FC Vaslui, face (între altele) ca toate alea. Mai exact e foarte aproape de comportamentul copilului răzgîiat.
Deşi paralela nu e foarte justă, îmi fuge mintea aici la un banc mai delicat... Cum că bărbaţii luptă, se rănesc pentru a dobîndi o femeie, iar cînd ajung să o capete îişi bagă p... în ea/ele.
Cam aşa şi cu firea umană. Asudăm, riscăm, ne chinuim, suportăm, iar cînd facem rost de bani - debarasaţi de grijă că oricine ne poate da peste nas - ne putem comporta cum ni-i firea...


PS
Observaţie ce poate-ar trebui să fie permanentă, pe acest blog.
Observaţiile subsemnatului, uneori destupate, despre situaţii şi semeni, vizează dregerea sentimentului de inferioritate şi, implicit, al angoasei celor trecători pe sub Soare.
Mai bine s-o zix eu, decît să mă călcaţi dvs. pe loc sensibil!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu