vineri, 10 mai 2013

/ LITERATURA MONTANA / Observații la ediția doua a "Singurătății verticalelor"


( Postul precedent privind cartea atribuită lui Cuxi Șerban, aici. )



Rog downloadați acest fișier .pdf - am lucrat inițial în Word și am pregetat finalmente să preiau totul în bucătăria Blogspot.

În același timp, am o jenă, de buldog ce nu are treabă, deși realmente Dinu Mititeanu îmi oferă din plin ocazia!


link


Cu mulțumiri pentru atenția dumneavoastră,

Mircea Ordean


PS
N-am apucat să pomenesc în textul meu.
În relatarea pasămite nesemnată, Mititeanu mărește hornul ce-a creat probleme de la 15  la 20 metri și îl umple cu zăpadă.

PS2
Alte infrmații în temă, poate utile, pe net.

1
"Sa ne amintim de impetuosul alpinist clujean Alexandru Bradut Serban- Cuxi. Daca ar fi studiat vara "cu ochi de iarna" culoarul de sub Vf. Pietrele din Retezat, ar fi observat ca acesta e un adevarat tobogan de piatra si iarba intr-o mare de jnepeni, iarna putand deveni tobogan de gheatza, pe care zapada noua sigur va pleca daca cineva o "zgandara". Tentativa lui de "a face o coborare ca-n Alpi" (cuvintele lui) pe acest culoar in 11 febr. 1983, i-a fost fatala si era sa-l coste viata si pe camaradul sau Calin C., care plecase pe bocanci inainte, ca sa vada daca nu urmeaza vreo saritoare. Unii tineri mi-au spus ca acolo schiaza hunedorenii. Le-am raspuns ca e adevarat, dar nu oricine, ci adevarati montaniarzi si nu oriunde si oricand, ci doar in partea inferioara a acestei uriase clepsidre si doar primavara, cand/daca zona de sus este degajata de zapada amenintatoare."

2
Alexandru Șerban (1922-2002) a fost primar al municipiului Cluj-Napoca în 1990.
Este fiul celebrului economist și profesor român Mihai Șerban și Mărioara Blaga (fiica lui Iosif Blaga). Naș de botez i-a fost însuși Alexandru Vaida-Voievod.
Împreună cu Cochi (născută Miculescu) - cadru didactic la Facultatea de Fizică - căsătoriți din 1955 a avut un băiat și două fete.
În 1983, băiatul Alexandru Brăduț Șerban zic Cuxi în vârstă de 23 de ani aflat la schi lîngă cabana Pietrele din Retezat, avea să fie surprins și să își găsească sfârșitul în urma unei avalanșe."
Ideea de a relata pe ditai Vikipedia despre A.Ș. mi se pare totuși un moft, cîtă vreme informațiile sînt minime, iar dintre acestea mare parte priversc pe alții (socri, fiu).


3

Vikipedia, despre Mihai Șerban, bunicul lui Cuxi.

Relatarea de aici este în parte diferită de scrisele din prefața "Singurătății verticalelor".




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu