joi, 11 iulie 2013

/ FOTOGRAFII SORIN TULEA / Imagini cu munți, din avion



Mmmmm...
Sînt eu hipercritic ori unele lucruri trebuie spuse?
Totuși, parcă e mai sănătos ca asemenea lucruri să fie spuse. Asta și pentru că ne putem cunoaște mai bine, putem ști mai bine mediul...

Vorbele mari, respectiv justificările (false) în sprijinul acestora.
Nu știu de ce le-a ținut pînă în ultimul moment... Probabil că anumite nevoi sufletești impuneau să le țină lîngă sine / să nu le dea. Asta și pentru că nu știu să fi avut vreun contact cu CAR, cel rămas pe mîna nu tocmai amicului Baticu, respectiv a urmașilor acestuia acolo...

Eu am lăudat imaginile lui Tulea, dar nu pot să văd că dl Sorin a făcut în așa fel încît acele imagini nemaipomenite să ajungă la anticar, de unde un Cristi Cuțurescu - de pildă - le-a cumpărat cu o mare sumă, raportat la veniturile lui (și încă nu a dat cît i-a cerut bravul buchinist...).
Am o părere nașpa și față de moștenitorii dlui Tulea. Nu știu dacă dînsul le va fi fost grozav de îndatorat acestora, cert este că grija lor nu a fost de lăsat ceva Clubului Alpin Român, ci de scos un ban... E dreptul lor, dar nu pot să nu punctez.




Intervin cu puține comentarii în aceste fotografii...
Aici, e interesant cum se vede Brîul lui Stănilă. panglica orizontală ce pleacă spre marginea stîngă / sudică a imaginii.
Frumoase locuri!
Deschiderea din prim plan aparține vîlcelului Prepeleacului - pe aici se tot zbate, în serpentine, drumul lui Deubel...
Mmmm! Acum văd! Sus de tot, pe creasta Bucșoiului, se vede o mică zonă orizontală: cred că aparține brîului de Sus (să-i zicem așa, Adi?), cel care dă cușmă acestui munte, cam pe la 2350-2400 m alt.


Hm... Flancul estic al Bucșoiului se vede foarte clar, ca amplasament al văilor și afluenților acestora.
Valea Rea... Merită poate o descriere exactă.




Cît de interesant este unghiul!



Ce frumos se vede - cu muchia în soare - Copaia cea Dură din lateralul vestic al Albișoarei Crucii! Iar Brîul Hornburilor pare a avea două ramuri la est de V. Cantuniari...
Hm! Oare față de ce nu ne-am exprimat noi dragostea, entuziasmul în viața curentă, de o facem față de aste pietre (fie ele și teribil de maiestuoase)?































































5 comentarii:

  1. Salut Mircea

    http://magazie.files.wordpress.com/2013/07/7.jpg?w=497&h=760
    Versantul estic al Morarului cu cele 2 vai (Corbului si Pintenului) mai putin umblate.

    http://magazie.files.wordpress.com/2013/07/31.jpg?w=497&h=338

    Westwand-ul Pietrei Craiului
    Versantul drept geografic al Padinei lui Calinet in stanga imaginii, in dreapta ei Valea Podurilor. Umbra din centrul imaginii e a Muchiei dintre Timbale.

    Adi

    RăspundețiȘtergere
  2. Stimate domn,
    Trebuie sa fie o confuzie TOTALA; Ce scriti mi se pare gresit informat.
    Sunt Dan Casassovici si eu am trimis printr-un fost coleg de liceu fotografiile lui Sorin spre Cabana de la Busteni a CAR,unde urmau sa ramâna la dispozitia amatorilor.Sorin a tinut albumul la el acasa fiindca nu se putea desparti de el. Dupa ce moartea i-a despartit , albumul a ajuns la mine care nu sunt un mostenitor al lui Sorin. Sunt fiul lui Mircea Casassovici , care a fost un bun prietenj al lui Sorin si membru fondator al CAR
    NIMENI dintre noi nu a vândut albumul unui anticar. Sa-l fi vândut colegul meu ? Nu cred ?
    Ce si de unde l-a cumparat D-l Cuturescu?
    Daca ati avea delicata atentie mi-ati spune mai multe pe E-mail dan.casassovici@gmail.com
    Cu toata stima pentru ceeace faceti întru memoria alpinistilor români,
    Dan Casassovici

    RăspundețiȘtergere
  3. Stimate domnule Cassasovici,
    Adevărul pare să fie undeva la mijloc...

    Cu nuanța că eu m-am îndepărtat un pic de interesul pentru istoria alpină, prin urmare nu mai știu exact de unde am primit copiile digitale ale acestor imagini aeriene. Dar este clar că actualul posesor a efectuat scanarea și popularizarea, pe net.
    Am intervenit la un amic, poate știe el de unde au venit acele imagini.
    E posibil să fi parvenit de la CAR (în mod sigur nu a fost ceva oficial, însă). În așa eventualitate, fără îndoială tonul meu din articolul de blog de aici este exagerat - nu văd de ce nu aș recunoaște asta...

    În legătură cu fotografiile... terestre, lucrurile sînt cum le-am pomenit: album cumpărat parcă din tîrg de Cristi Cușurescu. Vînzătorul i-a cerut inițial vreo 800 ron, pentru ca după o zi-două să lase la jumătate Cristi este un om de ale cărui zise nu am de ce să mă îndoiesc.
    Sînt convins că lucrurile se vor clarifica.

    Dincolo de toate, mă bucur că am avut plăcerea să vă cunosc - domnule Cassasovici - fie și pe această cale!
    .

    În schimb, de albumul cu poze terestre

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună ziua,

    Domnule Dan Casassovici, da, eu sunt Cristi Cuțurescu, persoana care deține un album cu fotografii făcute de Sorin Tulea.

    În ziua de 1 iunie 2009 mă aflam în curtea Muzeului Țăranului Român la un târg de jucării și lucruri pentru copii. Aici am cunoscut un anticar care avea o tarabă cu diferite mărunțișuri (insigne, vederi, legitimații vechi, monede etc). De curiozitate, m-am uitat printre legitimații și am sesizat vreo trei care i-au aparținut lui Sorin Tulea. Erau două legitimații de membru al Clubului Alpin Român și una de membru S.K.V. Pe primele două mi-am permis să le cumpăr, dar, din păcate, ultima nu s-a încadrat în bugetul meu de la acea vreme și nu am achiziționat-o. Oricum, mi s-a îngăduit să-i fac câteva poze. Un an mai târziu, în 2010, am descoperit prăvălia acestui anticar. Era undeva pe Calea Moșilor. Spun era pentru că de vreo doi sau trei ani de zile nu se mai află acolo (se afla la parterul unei clădiri cu bulină roșie). Atunci mi-a arătat acest album. Prețul prea mare pentru posibilitățile mele m-a descurajat la început, dar după ce am negociat o vreme, am intrat în posesia lui. Îmi aduc perfect aminte că l-am întrebat cum a intrat în posesia acestui album, dar a refuzat să-mi divulge sursa pe motiv că și-ar pierde rolul de intermediar și că oricum, chiar dacă și-ar dori acest lucru, nu are cum s-o facă pentru că nu are datele de contact ale persoanei de la care l-a cumpărat. Omul nostru habar nu avea cine a fost Sorin Tulea.

    Pe de altă parte, da, îndrăznesc să afirm că acest album se află mult mai în siguranță la mine decât la Căminul Alpin din Bușteni. Parcă nici Niculae Baticu nu și-a donat colecția de cărți CAR-ului, ci Bibliotecii Academiei Române. Oare de ce?

    Nu știu câte albume cu fotografii a avut Sorin Tulea și dacă cel de față este cel la care faceți referire, dar vă asigur că nu l-aș vinde nici dacă mi s-ar oferi de 10 ori suma plătită.

    Să aveți o zi bună,
    Cristi Cuțurescu



    RăspundețiȘtergere