sâmbătă, 28 iunie 2014

/ MUNTE / Despre un site carpatin


M-am apucat să fac o invitație pentru o tură, pe filele unui cunoscut site carpatin.
Rubricile prevăzute acolo te întreabă una-alta, la care mi s-a părut că am răspuns ok.

Îmi frecam mîiinile că să vezi ce pas mare am făcut spre socializarea ursului din mine, iar în paralel că va ieși o tură interesantă.
În cîteva ceasuri însă. îmi apare o notificare de la respectivii, cum că:


Salut, mmordean!
Postarea
Vîlcelul Spînzurat, Caraiman /.../ a fost inactivata, deoarece nu corespunde formatului cerut de  /.../ (indicarea informatiilor obligatorii, absenta unui acord al administratorilor pentru turele cu caracter comercial etc.). Te rugam ca, inainte de a inscrie o tura, sa citesti Regulamentul, disponibil la adresa http://....

Nu fac un secret a fi vanitos din fire. Ca atare, iute mi-a trecut prin minte ”Da' voi nu știți cine sînt io!?!”.
După ce mi-a trecut faza asta, cu - zic eu - învățămintele aferente, m-am considerat ca neputincios să iau acel regulament stufos și să descopăr pe unde am greșit / scăpat ceva.
Mi-am zis să aleg calea de mijloc. Să renunț la postarea acelei ture, iar în paralel să nu mă retrag de acolo.

Le-am comunicat că retrag propunerea acelui drum:
„Pai, să-l scoatem de tot.
Nu o să se prăvale cerul din asta.
M.O.”
Tot am apucat - ca un vincidativ ce mă aflu - să devin foarte curios cumva arăta acea întreprindere și animatorii ei peste vreo 10 ani. Pe cei de la Alpinet.ro, care se credeau și ei la un moment dat lei în floarea vieții, i-am văzut deja ce și cum, la un asemenea examen.
Recunosc, ultima atitudine nu-i neapărat nici 'a mai matură, nici cea mai inteligentă.

Și mi-am văzut de ale mele.

Dar mai veni un mesaj de la frații:

„Pentru întrebări, sugestii, recomandări şi reclamaţii, ne puteţi scrie la adresa de e-mail de mai jos.

ATENŢIE!
Dacă aveţi probleme la autentificare, verificaţi dacă a trecut mai mult de o lună de la înregistrare. În cazul în care nu aţi fost activi pe site timp de o lună de la activarea contului, acesta a fost şters automat din baza de date. Puteţi crea alt cont cu aceleaşi date.„

La care mi pică oarece fisă. Pe baza observațiilor instinctive din timp, cît și a ălor de azi.

Prima idee care mă păli fu a unui joc cu soldăței de plumb. Pe care îi pui colo sau colo. Inclusiv prin intermediul unui regulament excesiv.
Pui oamenii (fie și prin intermediul unui ceva atractiv) într-un  țarc pe care-l guvernezi cum vrei tu. Cu oameni cu tot, după cum spuneam.
Îmi sar tot acum (și în paralel) în minte figuri, gesturi, spuse ale tipilor din stafful site-lui. Cam încruntați, cam ne-poeți. Manageri și atît. Cu o treabă de îndeplinit/executat.

Și lucrurile încep să se lege, în mintea mea.

În paralel, îmi amintesc de faptul că un cunoscut - și el cam mișcător de soldați plumb - se simte ca peștele în apă pe același site montan.

Asta barim mi se pare mie.
Nu dau numele sitelui, căci deja am niște avertismente la respectivii și nu țin să-mi dea un picior spate gios.

9 comentarii:

  1. Draga Mircea, stiu despre ce site a vorba pentru ca ti-am vazut azi dimineata tura acolo, cat mai era. Site-ul respectiv e din pacate un reziduu al internetului romanesc, asa cum alpinet.org e de-a dreptul un gunoi intepenit ca design la nivel de 1999 toamna, cand a fost ultima schimbare de template.
    In ceea ce priveste obiectivitatea administratorilor acelui site .org unde ai publicat tura, e de notorietate ca ea e sublim dar lipseste cu desavarsire. Varverica e imatura, ceilalti nu stau nici ei mai bine. Bine ca toate paginile de ture sunt poluate cu ineptiile lui Stefan Puscasu, care atrage oameni in ture ca sa ii plimbe pe coclauri aiurea si prin locui nelistate in invitatia initiala la plimbare.
    E pacat ca acel .org a ajuns un alt gunoi al internetului, cand obiectul site-ului promitea asa de mult. Pacat.




    RăspundețiȘtergere
  2. Aș mai avea, dragă prietene Bros, una observație...
    Teoretic, decurgînd din comoditatea-mi.
    E vorba de tehnica foarte complicată de a posta imagini. Mi s-a acrit de un an, sa tai la fix imaginile (altfel țipă nu știu ce!), să te trag apoi una cîte una - iar parcă astea nu erau singurele lucruri ce mă oboseau deloc puțin.
    Privind un pic din exterior, mi s-ar spune că trebuie pentru ca să asud, pentru că și siteul depune muncă - admini, investiție șamd.
    Simt totuși că se ia prea puțin în serios pe cel care postează, în sens de a-i ușura munca.
    La bani mărunți, pot publica și prin alte părți.
    Ceea ce și fac.

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Mircea, nu am trecut peste repulsia intiala de a posta ceva acolo, ca sa pun si imagini. Oricum insa, la cat de retardat se afla site-ul respectiv (nu tu design responsiv, nu tu facilitate mai pe sensul lui 2014, nu nimic), categoric vor fi si probleme legate de postarea imaginilor la rezolutii diferite de ceeac e vrea masinaria site-ului, chit ca se pot implementa foarte facil mecanisme de redimensionare. Dar deh, asa este cand ajungi asa de incantat de munca-ti ca nu mai realizezi ca obiectul muncii respective e la ani lumina in spate de ceea ce ar trebui sa fie.
    Nu trebuie sa asuzi pentru ca adminii asuda si ei - absolut inefficient asuda ei, de altfel. Adminii trebuie sa isi faca treaba, nu taind ture legitime de abrupt ci actaulizand functionalitatile respective.
    Faptul ca postezi imagini acolo (desi clar nu merita site-ul ala asa ceva, mult mai ok e sa le pui aici, unde capata valoare) e o onoare pentru administrator, nu o facilitate pentru tine, care ti se poate lua oricand.
    Fara continutul generat de vizitatori, site-ul ala nu valoreaza nici cat current pe care-l consuma serverul pe care 'sta'.
    Unde publici si in alte parti, in afara de aici?




    RăspundețiȘtergere
  4. E interesant ce-mi spui, dragă Bros.
    Public pe blogul meu, inclusiv cu link de pe contul meu de Facebook (nu chiar sărac în prieteni).
    Ce mi-ai recomanda?

    RăspundețiȘtergere
  5. Hai sa spunem lucrului pe nume,Carpati Org ! Vreme de 3 ani am tot incercat sa-i scot la ture prin Bucegi,Fagaras....( fara rezultat ) La fiecare postare ma loveam de aceeasi problema,sa dau detalii la sange,si pana nu obtin acceptul admin,sa stau sa astept! La postare de fotografii,accept admin,la propunere de ture,respingeri cu zecile,nu respectam politica site-ului.Cum bine spui Bros,adminul din Carpati Org traieste in alta dimensiune,iar ca sfat pentru Bros si M.O. puneti-va rucsacii in spate,si carari usoare sa aveti !

    RăspundețiȘtergere
  6. "Rubricile prevăzute acolo te întreabă una-alta, la care mi s-a părut că am răspuns ok."
    Era util sa pui si textul turei tale, ca sa avem informatia completa si sa ne putem face o parere cat de cat obiectiva.

    RăspundețiȘtergere
  7. Păi am pus o descriere a turei propuse.

    RăspundețiȘtergere
  8. "Era util sa pui si textul turei tale, ca sa avem informatia completa si sa ne putem face o parere cat de cat obiectiva"
    Domul "anonim", clar admin pe carpati.org care se ascunde in spatele tastaturii...(uite, fac si eu la fel sa vezi cum e) va frustra prea tare tura ca nu era pe vesnicele marcate sau realizate de "competentii" ghizi caprati.org ?
    Eu zic ca da !

    un alt "anonim"

    RăspundețiȘtergere
  9. @Piper's Blog - exact despre site-ul ala e vorba. Sunt mult prea multe ciudatenii, aberatii si aiureli in el ca sa merite sa imi dedic timpul postand ceva acolo. Ai subliniat corect ce e de facut, rucsacul in spate si la munte; site-ul va muri fiind la fel ca Alpinet, prin uitarea celor pe care I-atratat asa cum i-a tratat.

    RăspundețiȘtergere