marți, 15 iulie 2014

UMAN. Rapel făcut prost

UMAN. 
 

Mă conving că-s un om dominat teribil de invidie.
Care, inevitabil, decurge din sentimentul de inferioritate.
Față de alți oameni.
.
Dar.
E tare plăcut cînd accepți așa ceva și atîtea alte surate sufletești ale invidiei.
Căci marea problemă nu este buba, ci faptul că fugi de ea.
.
În același timp, destui autori explică, prin cărți de psihologie, că inferioritatea față de oameni, teama (deloc mică) în general e caracteristică a ființei umane.
.

.

Duminică, mă cam chinuiam (exagerez un pic) prin Albișoare, în rapeluri. O voce mă rănea, cum că mă văd ăia de vizavi, cățărătorii din traseele Coștilei, ȘI MĂ FAC DE RÎS.
Eeee, păi îi o treabă de avut în atenție.
.
Cîcîiala pe acolo se datorează faptului că folosesc metoda Dulfer, fiindu-mi și lene să iau vreun ham....
 


PS
Întreaga tărășenie se trage din familia de bază.
De la părinți, mai ales de la maică-mea.
Aici veți fi oripilați de nesimțirea, de ticăloșia afirmației. Că vorbesc așa de născătoarea mea (care a avut și destule, destule bune), cît și fac supremul păcat de a vorbi de așa lucruri în afara familei. Că spăl lucruri în public.
.
Una din durerile mele actual este că mama lui Radu procedează foarte asemănător cu acest fiu al meu.
Din fericire, exist și eu prin preajmă.


.
Hotărît lucru, nu vă întîlniți prea des cu așa gen de scrise...
.
„Trăim cu rușinea, trăim cu durerea...”


 



5 comentarii:

  1. salut,

    de ce ar trebui sau trebuie sa te compari cu cineva ,vezi "cataratorii",atata timp cat nu esti in competitie? asta e situatia ta,nu trebuie sa te complexeze faptul ca tu urci cu materialele alpine pe care le ai,sau cu antrenamentul pe care-l ai.crezi ca acelor "mari cataratori" le pasa de tine daca tu crapi sau daca faci rapel ,"prost",cum zici?eu sunt sigur ca nu le pasa.nu e vorba de invidie,e vorba ca fiecare face ce poate,in "sportul" asta.daca te-ai duce zilnic la panou sau ai sta la refugiu timp de o luna,cu siguranta ai deveni super-antrenat sau daca ti-ai gasi un job super-bine platit ,ti-ai lua un super-ham,super-papuci,super-coarda.daca,daca si iar daca.totul sta doar in "puterile"noastre iar comparatia cu "marii cataratori" nu-si are rostul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am exagerat un pic...
    Pe de altă parte, invidia e un ceva declanșat inconștient. APARE FĂRĂ SĂ ÎNTREBE. Te trezești cu ea în brațe, și gata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dragă Ciprian,
    Cred că am coborît împreună de pe Picătura, acum niște ani, și nu m-am dovedit un împiedicat.
    Cele pomenite în postul de mai sus nu țin propriu-zis de acei confrați cățărători (care nici nu vor fi băgat de seamă că asudă vreunul prin Albișoare...), ci de mintea-mi și atît.

    RăspundețiȘtergere
  4. Of, of! Bre Mircica, suntem in secolul XXI! mai lasa naibii Dulferul (e suficient ca sti sa-l faci) si foloseste Optul ala pe care l-ai primit cadou. Biserica echipamentului tehnic te conjura sa pasesti cu incredere in noua era! Chiar si dpdv al fizicii e aiureala sa faci rapel Dulfer pe corzi moderne - sunt mai fine (subtiri), au elasticitate mai mare, iar fibra sintetica te va pedepsi prin arsuri pe gat si pe pulpa piciorului (nu-mi spune ca ai si hanorac de foaie de cort cu bazon de piele ca lesin).
    Ucide-ma Niculino!
    Teteristul Marek

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce spui matale e corect, Liviule cel anonim...
    Intervin însă niște probleme.
    Cînd adîncul nostru are chef de vreun ceva, de vreun cumva, stafurile fie și corecte nu prind. Cel puțin nu cu una cu două.
    .
    Pare savantlîc, dar e adevărul.
    Cînd adîncul are chef de un ceva, și nu de un altceva - și-o avea socoteala lui!...
    .
    Totodată, dacă nu-s de făcut 12 rapeluri de făcut ca azi, Dulferul e o treabă simplă. Colegul încă își mai drege sofisticatul echipament sus cînd eu sînt deja la baza săritorii. Asta ca avantaje.

    Am să mă uit însă după cadourile pomenite de tine.

    RăspundețiȘtergere