joi, 15 ianuarie 2015

Am devenit republican.

DE LA O ZI LA ALTA, AM DEVENIT REPUBLICAN.
 

„Așa brusc?”
Dacă acum s-a copt buba...
.
Probabil la mijloc se află și ceva iluzii, legate de noul președinte, de un nou tip uman ce-ar putea ateriza și-n viitor în jilțul Cotrocenilor.
.
M-am aflat dintotdeauna monarhist. Este drept că nu neapărat unul exaltat.
În timp, am mirosit multe dintre ne-bunele personajelor noastre cu sînge albastru. Nu au reușit să-mi răstoarne balanța, chit că - totodată - la președinția României se afla atunci un Băsescu haios, mie...
.
Două chestii mi-au accelerat în ultimele zile astă trecere în altă punte. O carte despre regina Maria, cît și un interviu dat de un distins intelectual monarhist...
Departe de mine a scuipa acum spre ideile îmbrățișate pînă ieri. Regina cu pricina îmi rămîne interesantă, iar punctul de vedere monarhist unul stimabil.
.
Tehnicește vorbind, brusc am simțit neîncredere față de o instituție care vine cu multe povești... Că-i unsă de Dumnezeu, că ce tradiție are ea, că ce isprăvi au făcut Ferdinand și ceilalți.
.
Republica are avantajul de a nu ține - bătute în cuie - la cîrmă personaje nefaste ori nevolnice. La următoarele alegeri le îndemni respectuos spre plimbare.
În vreme ce un monarh ducător spre rău trebuie suportat pînă moare... Teoretic barim.
.
Nu-mi mai plac nici poveștile că ce deosebit fu / este cutare el ori ea din familia regală. Încep să nu mai agreez acele minciuni, fie dînsele și cu bună intenție (cică) emise.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu