duminică, 14 iunie 2015

MUNTE. Zadă, nelalocul ei...

MUNTE.
.
ÎMI SCAPĂ AUTORUL și tilul poeziei.
Cert este că-i vorba acolo de un mugur păcălit de întîile raze de soare ale primăverii.
Mugurașul scoate capul, începe a viețui, dar existența îi este curînd curmată de o nouă pală calendaristică.

Cînd am dat ieri - pe munte - de echivalentul acelui boboc de plantă, n-am realizat paralela, care mi-a venit ceva mai tîrziu, cînd eram deja departe de locul 'crimei'.

Într-un loc din Caraiman care mi-e tare drag, ochisem o prispă suspendată, dar la care nu-mi dăduse pînă acum ghes inima să mă risc. Căci e risc, iar după o anumită vîrstă nu ne-o mai căutăm cu lumînarea.
Ieri, dacă tot căscam gura din apropiere iar timp aveam, am suit pînă la dînsa. Ca posibilități de continuare, e o fundătură - cel puțin la nivelul meu nu se poate continua. 












 
Am stat încîntat acolo ceva timp, apoi m-am pregătit de coborîre. Treptele de iarbă pe care suisem nu erau îngrozitoare, dar nu țineam să le cobor 'la liber' - e păcat să fi traversat niște decenii întreg, iar acum să mor la prostul...
Locul se preta la baterea unui piton, dar am zărit o zadă mititică. Și uscată. Părea cu priză minimă în solul locului, dar la verificare a părut suficient de ancorată pentru a-mi rezolva prinderea corzii.
.





Am depășit zona cu pricina.
.
Cum ziceam, tîrziu mi-a căzut fisa... Zada își depășise altitudinea la care viețuiește îndeobște. Era ceva mai sus. Poate și configurația locului accentuase asprimea hivernală a locului. Ca atare biata își dăduse obștescul sfîrșit, înainte de vreme (săltase doar jumătate de metru de la sol)... Alt motiv nu văd.

Aș minți să nu precizez că în zonă supraviețuiesc asemenea arbuști. De pildă, în copaia de sub ieșirea Brîului Portiței la Creasta Picăturii. Dar acolo e un loc ferit de vînturi, de acel dominant NV-SE al Bucegilor...

PS
Revăd niște poze mai vechi.
În unele, pe prispa cu pricina șed o capră neagră cu un pui.
Altminteri, zada pare uscată de cel puțin șapte ani.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu