luni, 21 septembrie 2015

ISTORIE. O posibilă paralelă: Radu Sturdza / Sturza

SPER MULT să nu vă plictisesc cu următoarele povești senecte...

Acum vreo treizeci de ani, îl cunoscusem pe nea Baticu și-i făceam vizite frecvente.
Între altele, pentru că ne aflam amîndoi pasionați de istoria mersului pe munte la noi, mă punea la curent cu ce mai descoperise prin cărțile - fie și nemontane - ce-i cădeau în mînă.

(Deși mă apropiam de 30 de ani, nu mă înnebuneam cu lecturile, dar invidiam pe cei cu mintea mobilată în acest sens)

„M-am dus la Arhivele Statului, pentru dosarul de care am vorbit, și uite ce-am găsit...”
Etc.

ACUM, la 2015, în lipsă de interlocutor (se află rari și ocupați, ori cu nechef), vă plictisesc pe dumneavoastră.
Găsesc într-un volum despre închisorile comuniste românești un pasaj despre un deținut Radu Sturza.
Nu știu de ce am sentimentul că e aceeași persoană cu aceea care umbla pe munte, pe la 1934-35, în grupuri conduse de Nae Dimitriu (fondatorul C.A.R,).
A fost, de pildă. în prima ascensiune hivernală a Rîpei Zăpezii (e relatată în Buletinul Alpin). Este drept că pare a-și fi grafiat numele 'Sturdza'.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu