luni, 5 octombrie 2015

ISTORIE. Carol Lehmann, aprilie 1990.




MUNTE.
Istorie.
Descopăr acum, pe niște filme vechi, niște imagini făcute în casa lui Carol Lehmann.
Aprilie 1990.



Gazda noastră ne va părăsi peste puține zile (în iunie - îndrumat de dl Baticu) voi trece eu pe la locu-i de veci).



Nu știu cui a rămas bogata colecție de fotografii (domnișoara Oana răsfoiește - în pozele-mi de aici - unul dintre albume).
Dar m-am bucurat însă cu setul de imagini al unui sibian, coleg de ture cu dl Lehmann!


2 comentarii:

  1. Mircea, știi să-mi explici în ce cimitir din Bv - pe unde se află mormântul lui Lehmann? În anii 90, împreună cu Dinu Mititeanu am tot umblat prin cimitirul central din Cluj, în căutarea unor morminte ale foștilor alpiniști (Sabin Doctor, Alex. Șerban, Hans Gora). Așa am descoperit că mormântul lui Hans Gora - de ex. (mort în accident în cheile Turzii în anii 50) era distrus. Ulterior, la sugestiile noastre, mormântul a fost refăcut și acum este întreținut de către alpiniștii locali. Dacă Lehmann nu mai are pe nimeni în Bv, este posibil ca mormântul lui să fie într-o situație similară azi. PĂcat că s-a piedut pe undeva colecția foto a lui Lehmann. Marian Anghel

    RăspundețiȘtergere
  2. În amănunt, am uitat despre acel cimitir. Știu doar că era central, cam vizavi de ARO.
    M-am uitat pe Google Maps și e într-adevăr unul pe-acolo, Cimitirul Evanghelic, încadrat de străzile Lungă, Nicolae Iorga și Mihai Eminescu.
    Mormîntul era pe aleea aflată pe același nivel cu intrarea în cimitir (la 1990 barim). Oricum are o poziție centrală, aproape ca centrul unui cerc - dacă socotim astfel întreaga arie de acolo.

    Nu mai țin minte dacă am nimerit eu mormîntul ori am întrebat la admnistrator, Eram proaspăt. Dînsul s-a prăpădit în iunie, iar eu am fost spre sfîrșit de iulie. Auzisem de o tabără a CAR la Plaiul Foii și mergeam spre ea, cu escală în Brașov pentru un cort (excesul de bani lichizi pe piață golise însă magazinele).

    RăspundețiȘtergere