marți, 17 noiembrie 2015

ISTORIE, Film „25 ani de cătățătură în Carpați (1950-1975)”, al dlui Roland Welkens


Vă semnalez aici existența filmului (în două serii) 
 „25 ani de cătățătură în Carpați (1950-1975)”, al dlui Roland Welkens.



https://youtu.be/4N5pk0mOMMU



... precum și a imaginilor reproduse de acolo.

Dl Welkens a făcut parte din echipa (cap de coardă: Alexandru Floricioiu, celălalt echipier: Norbert Hiemesch) care a cucerit Fisura Albastră, pe calea directă, în 1955-56.
El a plecat în 1978 în Germania (motiv pentru care nu e pomenit în 'biblia' „Pe cretele Carpaților”, 1984), unde locuiește și azi.
.
Mulțumesc pe această cale autorului filmului, cît și dlui Radu Ștefan (pe care l-am cunoscut la cercul montan de la Schiller Haus, din București). Dînsul mi-a oferit DVD-ul cu acest material, plus o scrisoare pe numele său din partea dlui Welkens.
.

MAREA MEA RUGĂMINTE.
Adresată confraților montaniarzi mai în vîrstă, și nu numai.
Dacă puteți recunoaște persoane și locuri din imagini, rog mă completați - la fotografia respectivă.
Eventual... dați mai departe, către cine bănuiți că ar putea contribui o asemenea necesară 'luminare' a generațiilor mai tinere.



PS

Videoclipul are o deformare a raportului laturilor pe care nu m-am priceput a remedia.

Puteți descărca filmul, iar apoi seta corespunzător la redare.

2 comentarii:

  1. Apropo de prima poza cu 2 oameni care merg pe zapada, parca nu e de pe Valea Alba.
    In imagine valea este destul de stramta pe portiunea unde sunt oamenii si isi schimba directia la stanga, zapada parand a fi continua.
    Parca Alba nu face astfel de coturi.
    Rupi

    RăspundețiȘtergere