luni, 11 ianuarie 2016

ANIVERSARE ÎN FAMILIE. Dar poate interesant, pentru domniile voastre...

FIUL MIJLOCIU FACE AZI 34 ani.

Atunci (prime zile din 1982!), rece, închis, spre seară.
Tatăl și mama ieșiți la plimbare. Pe Calea Griviței, partea acesteia spre centru de Gara Nord.
Vizavi de Hotel Ibis de azi, mai ființa unul - în clădire Belle Epoque.
Ghețuș pe jos, cizme cu oarece toc, doamna alunecă. Vorba galică însă, 'rien de cassé', nimic deranjat.

Mergem frumușel acasă, unde urmează un nani conjugal. Curînd o simt pe Mariana moșmondind.
„Fac bagajul...” (știa lecția, pentru maternitate).
Căzătura din Griviței pare să fi grăbit venirea copilului.

Că sosi vorba, pe atunci nu existau ecografii. Sexul în aflai la naștere. Bănuiam o fată - căci fu tare cuminte, comparativ la băiatul precedent (un an și-un pic mai mare).
Stabilisem și o listă de nume, în acest sens. În miez de noapte, aflăm însă că e tot băiat.
Așa că, a doua zi, am mers la oficiul poștal - unde exista un cărțoi, cu abonații telefonici. Din nume ale acelora, am extras cîteva, ce-au ajuns sub ochii lehuzei, pentru convenit împreună.
Gabi (oficial, Florin-Gabriel....).

E frumos, mie barim, să-i vezi linia vieții, peste ani....

Nițeluș tot pe acolo, dar de neevitat.
Fu o problemă la naștere, mama avînd probleme măricele. Îh, și-acum mi se crispează sufletul, chit că nu am fost de față (dar teama de a pierde apropiați o rămîne la fel...). A ieșit cu bine.

Peste ani, un accident de mașină, de data asta pentru băiețel. Iar a ieșit bine.
Nu am cum să nu apreciez azi, a nu fi existat probleme urîte. Le văd uneori în jur, la semeni mai puțin norocoși. Cu toate în gînd, parcă mi se scurge un pic fața. Dar a bine.
Viața.

PS
Foto din 1993.



































Poiana Coștilei și gura Văii Mălinului, Bucegi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu