joi, 13 aprilie 2017

Polemici întru munte



Munte și nu numai.

Am purtat azi două polemici.
Una cu floarea cea vestită a naționaliștilor ardeleni, alta cu un domn de vîrstă mijlocie.
.
Spre seară, mi-am adus aminte brusc a fi ucenicit - întru dispute de idei - pe lîngă Niculae Baticu (am și-acum manuscrise de începător, din anii aceia...).
La el am văzut citat din preopinent, apoi răspunsul nostru. Ți azi am stilul, în sînge.
.
Voi pomeni ceva, acum, ce teoretic lovește în dascălul meu.
Nea Nae mai scăpa caii, în materie de iritări brute, ce-i ajungeau pe hîrtie.
Am simțit nevoia să nu-l imit, poate și din sensibilitate mai mare la păliturile ce-ar fi sosit în așa caz.
.
În același timp, e normal - cred eu - ca ucenicul să încerce a-și depăși maestrul.

Nu mă veți crede, de ce spun în aval.
Dar mi-ar plăcea s-apară oameni - pe ideea lui Alecsandri - care să cînte mai bine decît mine.

N-aș avea nici o supărare, iar aici nu aveți decît să-mi priviți irișii ochilor, dacă semnalizează a minciună.
În context, mă bucur (fie și cu o mică strîngere de inimă) cînd urmași bucegiști umblă de zor locurile pășite și de mine altădată.
Consider (ba le-o și spun, cu reverență) că ștafeta e pe mîini bune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu